

میخوام یاد بگیرم چطور تبلیغات کنم
وقتی به صنعت تبلیغات توی کشورمون نگاه میکنم، متوجه میشم تعداد بیشماری آگهی تبلیغاتی هر روز در جای جای سطح وب منتشر میشه.
از یکتانت و سایتهای واسط مثل اون گرفته تا تبلیغات توسط بلاگر های اینستاگرامی و یتوبر ها.
قراره امروز راجع به محتوای تبلیغات با هم صحبت کنیم و توی این نوشته کوتاه بهت بگم بی خطر ترین روشی که میتونی باهاش تبلیغاتت رو یاد بگیری و بهتر کنی چه چیزی هست.
ببین، توی دنیا علمی وجود داره به نام تبلیغ نویسی یا کپی رایتینگ، توی این حرفه به کسب و کار ها کمک میشه متن تبلیغات بهتری طراحی و نوشته بشه.
حالا سوال اینه که بهتر بشه دقیقاً یعنی چی؟
بهتر شدن تبلیغ به این معناست که مخاطب رو راحت تر متمایل به خرید کنه.
البته که هدف تبلیغات همیشه خرید کردن نیست، گاهی دنبال کردن ما توی اینستاگرام یا جمع آوری شماره تلفن یا ایمیل یکی از اهداف تبلیغات ماست.
در حقیقت خیلی اوقات ما پیشنهاد مستقیمی برای خرید کردن نمیدیم، بلکه فقط میخوایم مثلاً فالور هامون افزایش پیدا کنند یا شماره تلفن یا ایمیل بیشتری جمع آوری کنیم.
راجع به دوتا هدفی که باید در نظر بگیرید و بعدش تبلیغاتتون رو انجام بدید در ادامه صحبت خواهم کرد.
ولی قبلش بدونید که برای یادگیری تبلیغات باید علاوه بر روشهایی که توی این مطلب کوتاه بهتون میگم، تمرین و تکرار و آزمون و خطا هم انجام بدید.
مرحله اول، انتظار دارید تبلیغات واستون چی کار کنه؟
خیلی از دوستان چه به صورت رو در رو یا آنلاین که از اثر خاص مشاوره میگیرند اهداف بلند پروازانه ای رو برای خودشون در نظر میگیرند.
مثلاً میخوان اولین تبلیغاتی که انجام میدن دنیا رو زیر و رو کنه و سیل خریداران رو به سمت کسب و کارشون سرازیر کنه.
اما خوب این نشدنیه!
شما توی تبلیغاتتون میتونید دوتا هدف عمده رو دنبال کنید:
اولیش پیشنهاد فروش مستقیمه، یعنی به مخاطب بگید بیاد از شما خرید کنه یا تلفنش رو در اختیار شما قرار بده تا به نحوی باهاش تماس بگیرید و راضیش کنید که از شما بخره.
دومین هدف هم میتونه برند سازی باشه، منظورم از برند سازی ی جوری به رخ کشیدن هست.
توی تبلیغات برند سازی باید به رقبا نشون بدید که برتر هستید و از شعار های دهن پر کن استفاده کنید.
این مدل تبلیغات لازم نیست هر ماه تکرار بشه ولی بهتره برای ساختش سنگ تموم بگذارید تا هم مخاطبین و هم رقبا رو حیرت زده کنید.
مرحله دوم، چطور ی تبلیغات اثر گذار برای کسب و کارم درست کنم؟
همون طور که ابتدای مقاله گفتم، برای طراحی ی تبلیغات جذاب و گیرا، باید با اصول اولیه تبلیغ نویسی یا همون کپی رایتینگ آشنا بشید.
همون طور که گفتم یکی از بی خطر ترین روشهایی که میتونید نوشتن متن تبلیغاتی و طراحی اون رو یاد بگیرید، خوندن کتاب هستش.
چرا بی خطر، چون هم کم هزینه هست و هم واقعاً میتونه بهتون کمک کنه یاد بگیرید.
اما خوب نمیتونید برید کلی کتاب بخونید و تازه بعدش متوجه بشید که چه کتابی مناسب هست و چه کتابی مناسب نیست.
به همین خاطر پیشنهاد میکنم مطلب بهترین کتاب های تبلیغ نویسی رو مطالعه کنی.
توی این مطلب کوتاه واقعاً بهترین کتبی که خوندم و استفاده کردم و نتیجه هم ازش گرفتم رو بهت معرفی کردم.
جمع بندی و خلاصه مطلب
تنها توصیه ای که برای شما دوست عزیز خواننده دارم، اینه که حتماً توی هر حوزه ای که هستی برای آموزشت هزینه کن.
بهترین و کم هزینه ترین مدل آموزش هم خرید کتاب چاپی یا کتاب صوتی هستش. البته که تهیه دوره های آموزش و مواردی از این دست هم بسیار کار گشاست.
قبل از هر تبلیغاتی یادت باشه که یک بار تبلیغ کردن توی بهترین رسانه هم خیلی کمکی به کسب و کار شما نمیکنه.
به همین خاطر لازمه تبلیغاتت رو تکرار کنی تا به مخاطبین بیشتری نمایش داده بشه و اعتماد بیشتری هم ایجاد کنه.
تصور کن هر روز که از خونه بیرون میری، ی فرد خاصی رو سر کوچه ببینیی، و این دیدن هر روز تکرار بشه، حالا فکر کن ی اتفاق برای خونت میفته و میخوای ی نفر رو برای سر کشی جلوی خونت قرار بدی.
هیچ کسی هم در دست رست نیست، آیا اولین گزینه ای که به ذهنت میرسه، همون آدمی نیست که هر روز سر کوچت میبینیش؟
خواستم بگم تکرار باعث جلب اعتماد میشه و میتونی توی زندگیت اگر بیشتر و عمیق تر بهش فکر کنی، به موارد زیادی برسی
برای مطالعه مقالات بیشتر میتونی به اثر خاص مراجعه کنی و رایگان اطلاعاتت در رابطه با تبلیغات و طراحی تبلیغ بیشتر و بیشتر کنی.
امیدوارم از این مطلب لذت برده باشی.
پایان رپورتاژ – پایگاه خبری آریا