## ارتباط مردمی، نبض تپنده فراجا
سامانه ۱۱۰، پل ارتباطی حیاتی شهروندان با پلیس، در شش ماهه نخست امسال شاهد حجم عظیمی از تماسها بود. سردار منتظرالمهدی، سخنگوی فراجا، با اشاره به ثبت ۲۵ میلیون تماس با این سامانه، آن را به مثابه اورژانسی برای یاری رساندن به امدادخواهان توصیف کرد.
به گفته وی، این تعداد تماس، معادل میانگین ۶ هزار و ۷۰۰ تماس در هر ساعت است که نشان از اعتماد مردم به پلیس و تکیه بر این نیرو در شرایط بحرانی دارد.
سردار منتظرالمهدی با تفکیک تماسهای دریافتی، ۱۰ میلیون تماس را منجر به عملیات پلیسی و بخش قابل توجهی را نیز دریافت راهنمایی و اطلاعات از سوی شهروندان عنوان کرد.
وی همچنین با ابراز تاسف از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تماس غیرقابل رسیدگی که بخش اندکی از آن را مزاحمتهای تلفنی تشکیل میداد، فرهنگسازی و ارتقاء سطح آگاهی عمومی را در کاهش این آمار موثر دانست.
سامانه ۱۹۷، دریچهای به سوی ارتقاء
سخنگوی فراجا در ادامه به رشد ۲۰ درصدی پیامهای دریافتی سامانه ۱۹۷ (نظارت همگانی) اشاره کرد و این موضوع را نشان از اعتماد روزافزون مردم به پلیس و رویکرد سازنده آنان در ارائه پیشنهادات و انتقادات برشمرد.
به گفته وی، از مجموع ۹۴۸ هزار و ۸۵۷ پیام واصله به این سامانه، ۳۶ درصد غیرقابل بهرهبرداری بوده و ۳۳ درصد نیز به ارائه راهنمایی به شهروندان اختصاص یافته است.
سردار منتظرالمهدی با تاکید بر افزایش ۹ درصدی پیامهای قابل رسیدگی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، از افزایش ۴۰ درصدی میزان پاسخگویی تلفنی و حضوری به مطالبات مردمی خبر داد.
وی ابراز خرسندی کرد که بیش از ۲۷۳ هزار پیام تقدیر و تشکر با رشد ۱۷ درصدی به سامانه ۱۹۷ واصل شده که این موضوع بیانگر رضایتمندی عمومی از عملکرد پلیس است.
راه اندازی سامانههای جدید همچون کال سنتر و اپلیکیشن ۱۹۷ در نرم افزار پلیس من ، از جمله اقدامات موثر فراجا در ارتقاء بستر ارتباطی و بهبود کیفیت پاسخگویی به شهروندان است.